Kamis, 26 November 2015

8 Trik Mudah untuk Mengurangkan Bau ketiak

8 Trik Mudah untuk Mengurangkan Bau ketiak

Bau badan adalah cukup buruk untuk mempunyai, tetapi bau ketiak boleh menjadi lebih buruk lagi. Kadang-kadang anda mungkin merasakan bahawa anda perlu hidup dengan bau untuk sepanjang hidup anda, tetapi terdapat beberapa tips yang boleh anda gunakan untuk membantu mengurangkan atau menghilangkan bau ketiak.

Gunakan sabun anti-bakteria - Yang terbaik untuk mencuci ketiak dengan sabun anti-bakteria yang bertentangan dengan mencuci badan yang normal. Bakteria adalah punca utama bau ketiak. Dengan kurang bakteria ada akan menjadi bau kurang.

Mencukur atau memangkas rambut ketiak - Memotong atau mencukur bulu ketiak boleh mengurangkan bau. Ya, ini juga boleh bekerja pada lelaki. Rambut yang boleh memerangkap bakteria yang apabila basah boleh menyebabkan bau tambahan. Jika tidak ada, ia tidak akan berlaku. Antara ketiak berbau segar dan mempunyai rambut, ia adalah satu pilihan yang mudah.

Elakkan bawang putih dan bawang - Kedua-dua makanan yang menyebabkan peluh bau lebih buruk lagi daripada kebanyakan makanan lain. Elakkan mereka sehingga peluh di kawasan ketiak tidak akan berbau busuk sebanyak.

Pakai pakaian longgar dan kain yang berbeza - Jika anda mempunyai pakaian longgar, terdapat lebih banyak peluang peluh boleh menguap sebagai bertentangan dengan masuk ke dalam pakaian dan berbau. Cuba kain yang berbeza dan juga kerana sesetengah cenderung untuk bau lebih buruk apabila basah dengan peluh daripada yang lain.

Minum lebih banyak air - air lebih dalam badan boleh membantu mengawal suhu badan untuk mengurangkan berpeluh dan ia juga boleh mencairkan peluh yang boleh mengurangkan bau.

Gunakan menggosok alkohol atau cuka putih - Sesetengah orang bersumpah dengan menggunakan menggosok alkohol atau cuka putih di ketiak mereka sebelum tidur atau selepas mandi untuk menghilangkan bau yang berlebihan.

Cuba serbuk anti-kulat - The bau dari ketiak boleh menjadi hasil daripada isu kulat. Ini serbuk perlu menjaga apa-apa kulat yang boleh menghapuskan bau.

Mengurangkan berpeluh - peluh adalah salah satu penyebab yang utama dalam bau ketiak. Pengurangan berpeluh akan membantu. Beberapa cara untuk mengurangkan berpeluh adalah produk komersial yang mengeringkan ketiak. Lain melibatkan pembedahan yang lebih kompleks atau prosedur seperti Botox suntikan untuk menutup kelenjar peluh. Ada juga rawatan yang lebih semula jadi untuk mengurangkan berpeluh yang akan membantu mengatasi bau ketiak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar