Jumat, 27 November 2015

A Penyembuhan Buasir

A Penyembuhan Buasir

Buasir, atau buasir, adalah apabila urat mendapatkan bengkak dalam tisu di sekeliling dubur seseorang, menyebabkan lebam kadang-kadang menyakitkan pada kulit. Keadaan ini boleh menjadi sangat memalukan orang-orang yang menderita daripada itu. Inilah sebabnya mengapa yang berkesan - dan halus - menyembuhkan buasir perlu.

Untuk mengubati buasir, seseorang perlu pergi ke sumber itu. Jika anda boleh menghentikan diri dari memburukkan lagi buasir anda, anda kemudian mempunyai peluang yang baik bahawa anda boleh menyembuhkan mereka. Buasir memulakan jika anda mempunyai pergerakan usus yang sukar. Ia meletakkan banyak tekanan pada pembuluh darah di sana.

Pastikan anda makan banyak serat dan berjumpa doktor untuk mengubati buasir jika anda menghadapi masalah. Ia juga akan membantu jika anda tidak cuba untuk duduk sepanjang hari dan jika anda boleh menguruskan berat badan anda di bawah tahap obesiti. Yang lebih besar anda, tekanan yang lebih diletakkan pada badan anda. Ia juga mempunyai hubungan dengan apa yang anda makan dan kesukaran yang anda mempunyai dengan pergerakan usus. Secara statistik, ramai orang yang lebih besar adalah besar kerana mereka tidak makan dengan baik. Kandungan makanan yang tidak cukup membawa kepada pergerakan sukar dan berat badan yang berlebihan - kedua-dua perkara-perkara ini untuk digabungkan bagi buasir.

Rawatan perlu dicadangkan oleh doktor anda, yang juga akan memeriksa masalah dalaman yang lain yang buasir mungkin bersembunyi. Walau bagaimanapun, sesetengah rawatan yang baik yang mungkin dicadangkan ialah ini: menggunakan air panas pada buasir luaran. Sama seperti mandi panas boleh melegakan otot anda selepas hari yang memenatkan, jadi ia boleh berehat otot dan saluran darah sekitar dubur anda. Pada sebelah flip, memampatkan sejuk juga telah didapati berkesan. Doktor anda akan menasihatkan apa yang terbaik menyembuhkan buasir untuk keadaan.

Lebih daripada mungkin krim berubat akan disyorkan. Ini mungkin akan dipasangkan dengan beberapa bentuk ubat tahan sakit rendah, seperti aspirin. Anda juga mungkin perlu untuk membeli pembersih khas, kerana ia boleh menjadi amat menyakitkan jika buasir dijangkiti. Pembersih akan mungkin juga mempunyai keupayaan yang menenangkan. Anda juga mungkin perlu membeli suppositories, yang boleh merawat kawasan yang jauh lebih berkesan.

Untuk lebih intensif, cepat, dan kekal penawar buasir, selalu ada pilihan pembedahan. Rawatan yang biasa adalah sesuatu yang dinamakan getah ligation. Ia melibatkan doktor meletakkan sesuatu yang serupa dengan gelang getah sekitar buasir yang akan memotong bekalan darah. Mereka akhirnya akan 'mati' dan jatuh.

Ia juga boleh memotong dalam proses elektrik. Ubat boleh disuntik ke dalamnya untuk melakukan kerosakan kepada urat dan kering sehingga. Ia boleh dibekukan di luar, seperti ramai pakar kulit kaitan dengan tahi lalat. Ia juga boleh melalui pembedahan memotong, tetapi ini telah diketahui menyebabkan masalah kemudian.

Terdapat beberapa kaedah semula jadi yang berbeza anda boleh ambil. Haba dan / atau sejuk telah disebut sebagai pilihan permohonan. Ada beberapa perkara yang semula jadi anda boleh makan untuk mengurangkan risiko atau kesan. Banyak syarikat farmaseutikal menjual makanan tambahan direka sebagai rawatan. Ada yang sah manakala yang lain tidak. Ini adalah mengapa ia adalah sangat penting bahawa anda berunding dengan profesional perubatan untuk mengubati buasir.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar